«Зелений» транспорт ЧНТУ: для бізнесу, спорту та відпочинку

У команді Олександра 15 чоловік. Це працівники кафедри та студенти. Всі вони об’єднані пристрастю до «зелених» розробок. Супроводжують транспорт від креслення – до готового виробу на асфальтованій доріжці.


 
Можливість є завжди

Усіма патентами на розробки володіє ЧНТУ. Фахівці кафедри ж зареєстрували бренд Bike Box. Він веде комерційну діяльність: замовляє, виробляє та реалізує транспорт.
– Перші наші розробки фінансував університет. І я дуже вдячний за це керівництву. З прототипами ми вже змогли брати участь у виставках та подавати документи на фінансування до бізнес-інкубаторів, – зазначив Олександр.
У грудні 2019-го хлопці стали переможцями стартап-інкубатору YEP Starter. Також беруть участь у конкурсах Стартапів Sikorsky Challenge.
У планах – Український фонд стартапів, який запрацював наприкінці минулого року.
Так вчені-винахідники самі шукають кошти на розробки. Адже той, хто хоче, завжди знаходить можливість, а не причину.


 
Що «живе» в екомайстернях ЧНТУ

Наразі на кафедрі найактивніші три напрямки розробок: електричні бокс траки, карти та дрифт-трайки. На початковому етапі використовують свинцеві акумулятори. Після виходу зі строю їх можна безпечно утилізувати.
Чернігівці й гості міста можуть зробити тест-драйв транспорту ЧНТУ під час свят та офіційних заходів у місті, як то відкриття пляжного сезону, дні міста, день відкритих дверей ЧНТУ та інше.

Бокс-траки

Електричні двоколісні велосипеди для перевезення вантажу. Виготовлені з магнітного металу. Завважки – близько 35 кг. А ось вантажу беруть понад сотню. Тобто, за вантажопідйомністю та місткістю вони в категорії автомобілів. Але ж по суті – велосипеди.
Наразі у чернігівських винахідників готові три прототипи різного розміру. Синій  – з електричним «серцем». Він найбільший. Червоний та жовтий – чекають на «зелені» двигуни. Вони будуть найближчим часом.
Бокс-трак ЧНТУ розганяє швидкість до 50 км за годину. Живиться від звичайної розетки. На одному заряді можна проїхати 100 км, залежно від погодних умов. Якщо ж бокс-трак розрядився в дорозі, завжди можна перейти на механічний рух – крутіння педалей.
Посвідчення водія для керування таким транспортом не потрібне.
У багажнику бокс-трака зручно доставляти товари. Якщо ж «відсік» не потрібен,  можна встановити сидіння.
Транспорт підходить для експлуатації в місті. А для селян та дачників  скоро стане незамінним засобом пересування, тільки-но вони його «об’їздять».
Першу модель хлопці створювали впродовж трьох місяців. Тепер темп конструювання – 1- 4 дні. Адже є лекала, а багато процесів автоматизовано.
Інженери вже готові виконати десятки замовлень у майстернях ЧНТУ. Якщо знадобиться більше – у Чернігові для цього є можливості.
Вартість електричних бокс-траків залежить від потужності двигуна та акумулятора. Загалом ціна без електричної складової – від 20 тисяч гривень, а з нею –  близько 46 тисяч.
Уже за кілька тижнів бокс-траки виходять на ринок. Їх можна буде придбати в Україні та за кордоном. Технікою наших студентів зацікавилися в Литві, Німеччині та Іспанії.
– Навіть пропонували перенести виробництво в ці країни. Але наша мета – розвивати економіку України: платити податки, створювати робочі місця, тому ми відмовилися, – каже Олександр Литвин.
Машинки для картингу

Наразі в майстерні на апгрейді стоїть два карти.  Дитячий з однокіловатним двигуном та дорослий – з 10 кВт. На дитячому можна розігнатися до 45 км на годину. А дорослий – майже «ракета», летить усі 200. Тільки трас таких у нас поки немає.

Нині винахідники ведуть переговори з Федерацією картингу України, аби створити дитячі карти. Це поставить всіх дітей в однакові стартові умови під час тренувань та змагань.
Карти екологічні та дешеві в експлуатації. Потрібна тільки підзарядка та заміна шин. Можливості кафедри дозволяють встановити навіть дистанційне керування машинкою та обладнати його сонячними батареями.